default.jpg Internet postoji već 30 godina. Ukoliko na njemu niste prisutni, to govori nešto o vama. Govori da vam nije stalo do vašeg sopstvenog posla. Govori da vam nije stalo do ijedne nove mušterije.

Više nije stvar mode ili trenda, internet je ušao u sve aspekte života i poslovanja. Sistemi za grejanje se aktiviraju putem interneta, frižiderima se već zadaju komande putem interneta, plaća se preko interneta, ali mnogi od nas/vas još uvek nemaju ni sajt. Nije to ni čudno, svet se uvek nejednako razvijao.

Čak i ako mislite da vas nema na internetu - ima vas. Ako ništa drugo, preduzeće vam je upisano u APR, a njihovoj bazi se pristupa preko interneta. Dakle, tu ste, a ni ne znate. Nadalje, postoje firme koje izrađuju bonitetne izveštaje...i oni su već sigurno preuzeli podatke sa APR-a o vama, prate predmete po sudovima godinama i na taj način rangiraju vaše preduzeće, izveštaj o vama prodaju zainteresovanima, a vi to ni ne znate.

Eto...sad kad znate da o vama ipak kruže internetom neki podaci, nepotpuni i šturi, zar ne bi bilo lepo imati mesto na kom ćete i vi sami reći nešto o sebi. Makar ono najosnovnije, da znaju ljudi čime se bavite i gde vas i kako mogu pronaći.

Na kraju, internet vam može uštedeti novac za reklamiranje. Recimo da u svom poslovanju koristite flajere. Sa svakim novim proizvodom ili linijom proizvoda, valjalo bi odštampati nove flajere pa deliti ispočetka. Ukoliko imate internet sajt svoje firme, a potrudite se da vremenom (putem flajera, radija, novina, itd) ljudi naviknu da posećuju vaš sajt i tamo se informišu, sigurno ćete uštedeti na tom "običnom" marketingu.

S druge strane...internet još uvek prati glas da je slobodan medij, a sve uobičajene vidove reklamiranja plaćate i to svi znaju. To već samo po sebi stvara odbojnost, zar ne?

Konačno, tu su i društvene mreže. Moćno sredstvo komunikacije, u ogromnoj ekspanziji. Svi su na njima i na trenutak vam se može učiniti da vreme sajtova prolazi jer "svi su na fejsu". Razmislite još jednom. Avioni nisu ubili auto industriju. Auto industrija nije ubila železnicu. Društvene mreže neće ubiti sajtove pojedinačnih preduzeća i profesionalaca. Da biste se vozili avionom, do aerodroma morate doći nekim od proizvoda auto industrije, zar ne? Dakle....odlično rade u paru, ali svaki sam za sebe danas više nisu dovoljni. Profil na društvenoj mreži + sopstveni sajt = vaš jedini ispravno izgrađen internet identitet.