default.jpg Pođimo od pretpostavke da je osnovni vid prisustva na internetu vaš web sajt. Da biste imali web sajt, potrebno je da obezbedite neke preduslove za njegovo postojanje. Krenimo redom, a primer ćemo dati na osnovu jednog preduzetnika koji bi da se bavi iznajmljivanjem automobila:

Naziv sajta ili domen (adresa gde klijent dođe da vidi vaš automobil)

Naziv sajta (adresa ili domen) je ono što treba da ukucate u polje za adresu vašeg pretraživača i nakon što kliknete "enter", vaš sajt će se prikazati. Domeni (nazivi tj. adrese) se plaćaju specijalizovani firmama, tzv. registrarima, i u zavisnosti od svog sufiksa (takozvane ekstenzije, uglavnom .com, .net, .rs, .co.rs i tome slično) različito koštaju - od 5-6 pa do 50-60 eur godišnje. Zamislite domen kao adresu na kojoj imate garažu - zamislite da plaćate svake godine korišćenje uličnog broja, naziva ulice, naziva grada, imena države i poštanskog broja za vašu garažu. Domen je, ukratko, adresa vašeg parkinga.

Hosting (plac koji se nalazi na gore navedenoj adresi)

Ukoliko nastavimo objašnjavanje analogijom iznajmljivanja kola, hosting je plac na kome ćete smestiti svoju garažu (recimo da je montažna, pa da je možete prenositi kako želite i gde želite). Taj plac (odnosno hosting ili server) takođe iznajmljujete od firmi koje se zovu hosting provajderi i neretko su iste kao i registrari, tj. najčešće ista firma obavlja obe delatnosti. Svoj "plac" možete i kupiti tako što ćete fizički kupiti svoj server i povezati ga na internet, ali to ne rade ni mnogo veće firme od vaše, tako da ćemo ovu opciju preskočiti. Na kraju krajeva, lepota interneta je što vi svoju adresu možete dodeliti bilo kom placu, pa ako vam se ne sviđa plac, vi iznajmite drugi lepši i date mu svoju adresu koju plaćate - adresa je vaša, možete da je stavite na koji god plac hoćete.

Kostur sajta - kod (garaža u kojoj držite automobil)

Sajt je, u ovom primeru koji nastavljamo, VAŠA GARAŽA. Businessclub je ekipa majstora koja u ovom slučaju, pravi garaže. Možemo vam napraviti prefabrikovanu ili po meri, malu, srednju, veliku, lepu, ružnu, crvenu, zelenu, šarenu, na sprat ili podzemnu, od drveta da možete sami da je krečite ili od bakarnog lima da ne može niko da je kreči. To kakva će biti vaša garaža (odnosno struktura sajta) - to se dogovaramo. Važno je da ne zaboravite da vrlo često za veliku garažu treba veći i skuplji plac, a u njoj ljudi očekuju i skuplji auto. Ali...mi vas na to već blagovremeno opomenemo.

Sadržaj sajta (automobil)

Sada kada imate sve preduslove, tj. adresu, plac i garažu montiranu na placu, valjalo bi u tu garažu nešto i parkirati. To je vaš automobil, odnosno sadržaj vašeg sajta. To su tekstovi, slike, filmovi, snimci, formulari, itd. Ne zaboravite da i u najluksuzniju garažu možete parkirati bicikl (iako na njoj piše da je za automobile), ali i u onu najružniju stane - Mercedes. Ukupan utisak o VAŠEM BIZNISU ČINE SVI NAVEDENI FAKTORI ZAJEDNO. Ako vam je adresa ružna i teška za pamćenje (www.bezvezan-domen.imam), teško će vas ljudi pamtiti. Ako vam je plac na nepristupačnom mestu (loš i nepouzdan hosting), džabe što je sve drugo dobro. Ako vam je garaža neugledna, ćoškasta, sa nezgodnim vratima (traljavo isprogramiran sajt) i to nije dobro, neće hteti ni da uđu da vide vaš auto. Na kraju, ako u njoj držite prljav i izudaran auto (loš sadržaj sajta), oteraćete ljude koji uđu da ga pogledaju.

Rezime<